Psikolojik Rahatsızlık ve Hastalıklar

Tüm bireysel sorunlarınızın en etkili psikolojik danışmanlık yöntemleriyle çözümü, bilgi ve randevu için bize ulaşın.

Psikolojik Hastalıklar, Psikoloji insanın ruh halini tanımlayan ruh bilimidir. Duygu ve düşüncelerini dışarı belli edemeyen insanların belirli bir süre sonra kendi sorunlarını kafalarına takarak kendi içlerinde büyütmeleridir. Kişinin ev- sosyal hayatı, maddi manevi sorunları, sevgiden yoksunluk, her şeyi kendi iç dünyasında yaşamak gibi takıntıları kendi hafızalarında yaşayıp dışarı atamamalarından kaynaklanan sorunlardır. Psikolojik hastalıkları şu şekilde sıralayabiliriz:

Distimi (Kronik Depresyon):

Kronik depresyon hastalıklarını bazı uzman araştırıcılar biyolojik kökenli olduğunu ve beyindeki kimyasal maddelerinin yetersizliğine bağlı olduğunu söylemektedirler. Bazı araştırmacılarda düşünce sisteminde ki psikolojik dengesizlikten kaynaklanan rahatsızlık olduğunu söylemektedirler. Kronik depresyon belirtileri olan kişilerde:
İştah azalması veya aşırı yemek yeme ihtiyacı hissetme
Sürekli kendini yorgun ve bitkin hissetmek
Uyku düzensizliği ve uyku bozuklukları yaşamak
Kendini bir işe verememe
Bir işte karar mekanizmasının yok olması

Paranoya:

Paranoya hastalığına yakalanan kişiler genellikle iyi giyinirler ve etrafta olumlu şekilde dikkat çekicidirler. Fakat karşısındaki kişiler fark etmeden garip, kuşkucu ve düşmanca tavır içinde bulunabilir. İntihar, cinayet ve şiddet içeren davranışlar çoğunlukla görülür. Paranoya rahatsızlığı olan kişiler hastaneye polis, aile üyeleri veya yakınları tarafından getirilmelidir. Paranoya hastalığı olan kişiler olmayan bir şeyi yada varlığı var gibi göstermeye çalıştıklarından etrafta zarar verme olasılıkları çoktur.

Yaygınlık:

Yaygınlık hastalığı olan kişilerde her zaman en iyisini ben bilirim, en iyisini ben yaparım ve kimse benden iyi bilemez gibi düşüncelere girerler. Genellikle 40 yaşından sonra görülen bir hastalık türüdür. Bu hastalığa yakalananların çoğu evlidir ve sosyo- ekonomik durumları oldukça iyidir.

Sosyal Fobi:

Sosyal fobi hastalığı 13 24 yaşları arasında görülür fakat daha büyük yaşlarda da görülme ihtimali vardır. Kadınlarda daha fazla görülmesine rağmen erkelerin bu konuda daha çok başvurdukları görülmektedir. Sosyal fobi rahatsızlığı daha çok ebeveynlerin aşırı derecede disiplinli olması ve aile bağlarının kopuk olmasından kaynaklanır.

Tik Bozukluklar:

Bu durum kişinin istemsiz bir şekilde hareket yada ses çıkartmasıdır. Süresi genellikle 1 saniyeyi geçmemektedir. Tikler bir bölgede veya bir kaç bölgede hissedilebilir. Yoğun stres, kaygı, bitkin düşmek, can sıkıntısı ve başkaları önünde aktif bir rol oynarken istemsiz olarak kendiliğinden gelişir. Yapılan araştırmalarda 1000 kişide 2-6 kişinin tik hastası olduğu saptanmıştır. Erkeklerde kadınlara oranla 3 kat daha fazla görülmektedir.